Träningspass Söndag 11/8

Detta lite kortare styrkepass utfördes i samband med min träning i söndag 11/8 på Björknäs IP!

  • 20 st. Step-Ups.
  • 20 st. Benböj
  • ca. 50m gående utfallsteg x 2
  • 50 st. Sittups
  • 30 st. ryggresningar
  • 30 st. sittups
  • 30st. ryggrsningar
  • 30 st. sittups
  • 30 st. ryggresningar.
  • 30 st. sittups
  • 30 st. ryggresningar
  • 30 st. sittups.
  • 100m sprint, 100m grodhopp. 100, sprint, 100m grodhopp.

Detta pass fungerade till att jobba med muskler som är bra att ha starka som löpare/friidrottare. Vi tränade mycket ben, mage samt rygg. Jag märkte att jag blev betydligt tröttare under passets gång, likaså försämrades min prestationsförmåga, kände att mina lårmuskler var tröttare under set 2 av gående utfallsteg vilket påverkade utövandet.

Låg på en 6-7 på Borgarskalan, dock var tröttheten lokaliserad till benen.

Jag har varit förkyld under en längre period med halsont därtill. Innan passet visste jag att jag inte skulle köra mycket löpning pga. detta. Det var ett jobbigt men även kul pass och det kändes som att man verkligen tröttade ut de aktiva musklerna.

Efteråt kände jag mig trött i benen men jag var glad över att jag tränat.

Kommentera

