Målbild samt Syfte med min träning

Min målbild är att utvecklas som löpare, kopplat till styrketräning har jag därför tänkt att göra övningar som stimulerar god löpteknik samt muskler viktiga vid löpning, ben, mage mm.

Jag har som idé att blanda lättare pass med tunga i form. Ibland kör jag med belastning och ibland satsar jag på mer på teknik.

Planering av träning:
På tisdagar kommer jag att utföra renare fyspass.
Torsdagar kommer jag främst fokusera på övningar som är bra för löpare/friidrottare. Här kommer jag att använda mig av The Oregon Project Routine, ett pass som syftar till just löpare. Jag kommer eventuellt också ibland också blanda dessa med tyngre styrkeövningar. Ett sätt att mäta min utveckling här kan vara hur min balans i samband med dessa övningar utvecklas samt, med tanke på att jag använder många nya rörelsemönster samt muskler, hur snabbt jag blir trött. I vissa övningar används vikter, här skulle jag kunna se om jag orkar hantera tyngre vikter eftersom!

På torsdagar kväll samt söndagar kommer jag att ha friidrotts träningar. Torsdagar fokuserar vi mest på uthållighet i form av löpning, backträning, fys, rörlighetsövningar mm. Söndagar tränar vi mycket teknik.
Förhoppningsvis kommer den träning jag bedriver i skolan resultera i förbättringar inom friidrotten 🙂

Annonser

En kommentar

  1. Lensingj · november 17, 2015

    Här kom ditt mål. Finns det något sätt du kan mäta eller se om en effekt har skett efter träningsperioden?

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s