Träning torsdag 11/19

Här kommer en uppdatering från mitt träningspass i torsdags. Nu har vi möjlighet att bedriva träning på valfri pass och jag använde mig av multihallen på plan 4.

Det finns ett pass som används av många idrottare kallat The Oregon Project Stability Routine. Det användes bland annat av Mo Farah, som tog guld, inför OS 2012 samt den som kom 2a i samma tävling. Elit såväl som normal idrottare kan gynnas av detta pass då många funktionella övningar utförs samtidigt som det tränar djupa mag, höft samt gluteus muskler. Viktigt att träna djupare stabiliserande muskler också och inte bara raka magmuskler mm.

Jag bifogar passet här; http://www.runnersworld.com/race-training/the-oregon-project-stability-routine

Gjorde 20 reps på varje övning, vid ex Hot Salsa,  Runners Touch m.fl. där du mellan höger och vänster sida utförde jag först 10 reps på ena sidan, sedan 10 på andra.

Det kändes kul att hitta ett pass som jag kan koppla till mitt mål och syfte, det gör det mer motiverande och roligt att utföra passet. Det var en bra blandning på övningar, sida plank to chest och Mountain climb ers var riktigt jobbiga samtidigt som andra handlade mer om balans och fokus. Det var skönt när jag var klar, kändes som att jag hade fått ut något av passet och det höl en bra längd.

Borgarskalan: 6

See ya!

ANDRÉ

Kommentera

