Träning 8/11

Befann mig återigen vid Saltängens idrottshall för att uthärda ett till fyspass.

Saltängens idrottshall är relativt liten. Vi började med 10 st. varv som uppvärmning. Efter löpningen  utförde vi 15. st raka benpendlingar på var ben, sedan 15 sneda på var ben. Sen körde vi löpteknik, indianhopp, stegringslopp, höga knän mm. Uppvärmning minskar skaderisken och kan göra kroppen redo för mer komplexa rörelser samt hlgre belastning.

Sedan körde vi grodhopp 3 längder. Explosiv övning där benen kan vara i en statisk 90 grader position innan hoppet.

Sedan utförde vi 2 längder utfallsteg.

Cirkelträning 45 sek på var station.

Step ups

Amhävningar i ringar.

Reversed push ups i ringar, dra sig upp- benen i marken.

3 st. variationer av armhävning. Spiderman armhävning, springa på ställe armhävningsposition, armhävningsposition föra benen framåt.

Basket. Stå och skjuta basket i korg. Fokuseringsövning.

Medicin bollskastning i vägg, här skall vi trycka ifrån med bakre foten och vi slönger oss framåt, tränar explosivitet vid blockstarter.

Ta sig över plint fram och tillbaka.

Hinderbana, snabbhet, explosivitet samt rörlighet.

Vi avslutade med spökboll á 3 matcher.

Ikväll har jag ett till träning

 

 

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s